Atal honetan, IKT-en inguruko informazioa berritzen joango naiz. Astero gure saioetan ikusten dugunaren punturik garrantzitsuenak modu argian eta laburki eskaintzen saiatuko naiz.
2014/10/29
Lehenengo saio honetan, Web 2.0-ren inguruan aritu
gara. Zeri deritzogu Web 2.0, Euskara 2.0, Web 1.0-ekin dituen desberdintasunak…
Internetek, gure bizitza eta komunikatzeko modua
aldatu du. Lehen 1.0 erabiltzen genuen bertsio batetik, 2.0 batera pasatu gara.
Programa eta aplikazioetan izugarrizko garapena gertatu da. Hasieran informazio
iturria hutsa zena, orain jendartean parte-hartzea eta elkarlana ahalbidetzen
eta sustatzen duen tresna bilakatu da. Edukiak modu azkar eta erraz batean sortzeko
tresna. Horren adibide argia blogak dira.
Euskara 2.0 ere existitzen da. Euskarak, gure
bizitzako esparru guztiak bete behar ditu eta teknologia berriak eta Internet
beste kanal bat gehiago dira. Hori dela eta, teknologiak euskaratu behar
ditugu, euskara teknologien bidez munduratzeko.
Aldaketak
geldiezinak dira eta aldaketa horiek kudeatu eta euskararen eta Euskal
Herriaren etorkizun teknologikoa bermatzea gure esku dago.
Web 2.0 eta Web 1.0-ren arteko desberdintasunak:
WEB
1.0
-1993-2001
WEB
2.0
-2003-
Web orri asko bisitatzeko ←←←
ZERTARAKO?→→→ Eduki asko
konpartitzeko
Irakurri ←←← MODUA→→→ Idatzi denon artean
Orria ←←←EDUKIEN UNITATEA→→→ Post, mezua, artikulua
Finkoa
←←←EGOERA →→→ Dinamikoa
Nabegatzailea ←←←NOLA
IKUSTEN DA?→→→ Nabegatzailea,
RSS, tags
Bezeroa-zerbitzailea ←←←EGITURA→→→ Web zerbitzua
Webmaster ←←←EDITOREA→→→ Denok
Geeks ←←←PROTAGONISTAK→→→ Zaleak, denok alfabetizatu
digitalak
2014-11-05
Gaurko
saioan, Web 2.0 kontzeptuaren inguruan arituko garen azken eguna izan da.
Klasekide bakoitzak, etxean bideo bat ikusi behar izan dugu, eta gaur, talde
txikitan elkartu gara, batutako informazio guztia partekatzeko. Ondorengo
galdera sortan, informazio guzti hori laburbiltzen da.
2014/10/29
Lehenengo saio honetan, Web 2.0-ren inguruan aritu
gara. Zeri deritzogu Web 2.0, Euskara 2.0, Web 1.0-ekin dituen desberdintasunak…
Internetek, gure bizitza eta komunikatzeko modua
aldatu du. Lehen 1.0 erabiltzen genuen bertsio batetik, 2.0 batera pasatu gara.
Programa eta aplikazioetan izugarrizko garapena gertatu da. Hasieran informazio
iturria hutsa zena, orain jendartean parte-hartzea eta elkarlana ahalbidetzen
eta sustatzen duen tresna bilakatu da. Edukiak modu azkar eta erraz batean sortzeko
tresna. Horren adibide argia blogak dira.
Euskara 2.0 ere existitzen da. Euskarak, gure
bizitzako esparru guztiak bete behar ditu eta teknologia berriak eta Internet
beste kanal bat gehiago dira. Hori dela eta, teknologiak euskaratu behar
ditugu, euskara teknologien bidez munduratzeko.
Aldaketak
geldiezinak dira eta aldaketa horiek kudeatu eta euskararen eta Euskal
Herriaren etorkizun teknologikoa bermatzea gure esku dago.
Web 2.0 eta Web 1.0-ren arteko desberdintasunak:
WEB
1.0
-1993-2001
|
WEB
2.0
-2003-
|
Web orri asko bisitatzeko ←←←
ZERTARAKO?→→→ Eduki asko
konpartitzeko
|
|
Irakurri ←←← MODUA→→→ Idatzi denon artean
|
|
Orria ←←←EDUKIEN UNITATEA→→→ Post, mezua, artikulua
|
|
Finkoa
←←←EGOERA →→→ Dinamikoa
|
|
Nabegatzailea ←←←NOLA
IKUSTEN DA?→→→ Nabegatzailea,
RSS, tags
|
|
Bezeroa-zerbitzailea ←←←EGITURA→→→ Web zerbitzua
|
|
Webmaster ←←←EDITOREA→→→ Denok
|
|
Geeks ←←←PROTAGONISTAK→→→ Zaleak, denok alfabetizatu
digitalak
|
2014-11-05
Gaurko
saioan, Web 2.0 kontzeptuaren inguruan arituko garen azken eguna izan da.
Klasekide bakoitzak, etxean bideo bat ikusi behar izan dugu, eta gaur, talde
txikitan elkartu gara, batutako informazio guztia partekatzeko. Ondorengo
galdera sortan, informazio guzti hori laburbiltzen da.
Zer da web 2.0? Zerk bereizten du? Ezaugarriak.
Web 2.0 zerbitzuen bigarren belaunaldia izendatzeko
kontzeptua da. Zerbitzu hauek web estatiko batetik web dinamiko batera igaro
dira; erabiltzailea pasibo izatetik parte-hartzaile izatera igaro da. Gure
artean edukiak partekatzeko aukera ematen du. Gainera, HTML-tik XML-ra igaro
gara, haien arteko desberdin nagusia zera izango litzateke; HTML-arekin kodigo
eta ezagutza konkretu batzuk izan behar zenituen, aditua izan behar zinen
aplikazioekin aritzeko. XLM-arekin aldiz, kodigo guzti horiek aurrez sartuta
daude eta edonork web orri bat edo blog bat sortzeko aukera du. Ez zara ezertan
aditua izan behar
Web 2.0 zerbitzuen bigarren belaunaldia izendatzeko
kontzeptua da. Zerbitzu hauek web estatiko batetik web dinamiko batera igaro
dira; erabiltzailea pasibo izatetik parte-hartzaile izatera igaro da. Gure
artean edukiak partekatzeko aukera ematen du. Gainera, HTML-tik XML-ra igaro
gara, haien arteko desberdin nagusia zera izango litzateke; HTML-arekin kodigo
eta ezagutza konkretu batzuk izan behar zenituen, aditua izan behar zinen
aplikazioekin aritzeko. XLM-arekin aldiz, kodigo guzti horiek aurrez sartuta
daude eta edonork web orri bat edo blog bat sortzeko aukera du. Ez zara ezertan
aditua izan behar
Web 2.0ren ondorio orokorrak komunikazioan, gizartean eta hezkuntzan.
Munduko pertsona desberdinek partekatzen duten
informazioari esker informazioa aberasten da, eta komunikazioa eta
elkarrekintza sustatzen da. Informazioa biltzeko eta partekatzeko hainbat
zerbitzu eta aplikazio daude, eta erabiltzaileok jakintza sare bat osatzen
dugu, adibidez, Wikipedia. Hau da, informazioaren globalizazioa eman da.
Munduko pertsona desberdinek partekatzen duten
informazioari esker informazioa aberasten da, eta komunikazioa eta
elkarrekintza sustatzen da. Informazioa biltzeko eta partekatzeko hainbat
zerbitzu eta aplikazio daude, eta erabiltzaileok jakintza sare bat osatzen
dugu, adibidez, Wikipedia. Hau da, informazioaren globalizazioa eman da.
Web 2.0 hezkuntzan: aplikazioak eta errekurtsoak. Ondorioak.
Sareak alderdi sozialak eta komunikatiboak ditu, elkarlana
eta elkartrukea indartzen ditu eta hezkuntzak alderdi horiek lantzen dituenez
gero, sareak eskaintzen dizkigun aukera guzti hauei etekina ez ateratzea ez
litzateke zentzuzkoa izango. Gainera, eskolak errekurtsoak eskaini behar ditu
beharrezkoak diren konpetentziak jorratzeko. Web 2.0 honek irakasteko beste
modu bat eskaintzen du., baina hezkuntzan lan egiten duten irakasleek webaren
inguruko etengabeko prestakuntza izan behar dute une oro ematen diren
aldaketetara moldatzeko.
Sareak alderdi sozialak eta komunikatiboak ditu, elkarlana
eta elkartrukea indartzen ditu eta hezkuntzak alderdi horiek lantzen dituenez
gero, sareak eskaintzen dizkigun aukera guzti hauei etekina ez ateratzea ez
litzateke zentzuzkoa izango. Gainera, eskolak errekurtsoak eskaini behar ditu
beharrezkoak diren konpetentziak jorratzeko. Web 2.0 honek irakasteko beste
modu bat eskaintzen du., baina hezkuntzan lan egiten duten irakasleek webaren
inguruko etengabeko prestakuntza izan behar dute une oro ematen diren
aldaketetara moldatzeko.
Hausnarketa.
Teknologiak gure bizitza izugarri aldatu du, aldatzen
jarraituko du eta gu etengabeko formazioan aritu beharko gara. IKTak eta horren barnean Web 2.0, gizartean,
komunikazioan eta hezkuntzan eragin zuzena dauka, baina zein motatako onurak
izan ditzake aldaketa honek?
Munduan gertatzen den edozein gertakizunaren berri izateko
balio zaigu eta munduko edozein lekuko jendearekin harremanetan jartzeko eta
komunikatzeko aukera ematen du.
Internet hezkuntzarako beharrezkoak diren tresna guztiak
eskura jartzen ditu, eta irakaslearen papera gidariarena bihurtu da.
Informazioa jada ez dago eskolan, baizik eta sarean.
Baina hala ere, pertsonen arteko komunikazio zuzena zaildu
egiten da. Sareak, bizitzak eskaini ahal dizkigun gauza asko ez ditu eta ondo
erabiliz gero oso aproposa izan arren teknologien erruz hainbat gauza galtzen
ditugu.
Ariketa honekin bukatu dugunean, egin
beharko dugun proiektua garatzeko taldeak osatu ditugu. Taldekide bakoitzaren
eginbeharrekoak zehazteko, gida praktikoaren 5. puntua irakurtzen hasi gara.
Bertan, taldeko funtzionamendua hobetzeko hausnarketa agertzen da eta guztien
artean esperientzia desberdinak partekatu ditugu. Norberak bere burua ondo
ezagutzearen garrantziaz aritu gara, gaitasunak eta argalguneak bereiztuz. Ondoren, taldeko fitxa bete digu.
Bukatzeko, interneten informazioa bilatzeko
moduei buruz hitz egin dugu. Eta horretaz gain, googlelek dituen aplikazio
desberdinak ezagutu ditugu, besteak beste, alertak academic.
2014-11-19
Gaurko saioan ariketa ugari egin ditugu. Hasteko,
identitate digitala zer den ikusi dugu. Horretarako, egin dugun lehenengo gauza
ondorengo galderei erantzutea izan da:
Teknologiak gure bizitza izugarri aldatu du, aldatzen
jarraituko du eta gu etengabeko formazioan aritu beharko gara. IKTak eta horren barnean Web 2.0, gizartean,
komunikazioan eta hezkuntzan eragin zuzena dauka, baina zein motatako onurak
izan ditzake aldaketa honek?
Munduan gertatzen den edozein gertakizunaren berri izateko
balio zaigu eta munduko edozein lekuko jendearekin harremanetan jartzeko eta
komunikatzeko aukera ematen du.
Internet hezkuntzarako beharrezkoak diren tresna guztiak
eskura jartzen ditu, eta irakaslearen papera gidariarena bihurtu da.
Informazioa jada ez dago eskolan, baizik eta sarean.
Baina hala ere, pertsonen arteko komunikazio zuzena zaildu
egiten da. Sareak, bizitzak eskaini ahal dizkigun gauza asko ez ditu eta ondo
erabiliz gero oso aproposa izan arren teknologien erruz hainbat gauza galtzen
ditugu.
Ariketa honekin bukatu dugunean, egin
beharko dugun proiektua garatzeko taldeak osatu ditugu. Taldekide bakoitzaren
eginbeharrekoak zehazteko, gida praktikoaren 5. puntua irakurtzen hasi gara.
Bertan, taldeko funtzionamendua hobetzeko hausnarketa agertzen da eta guztien
artean esperientzia desberdinak partekatu ditugu. Norberak bere burua ondo
ezagutzearen garrantziaz aritu gara, gaitasunak eta argalguneak bereiztuz. Ondoren, taldeko fitxa bete digu.
Bukatzeko, interneten informazioa bilatzeko
moduei buruz hitz egin dugu. Eta horretaz gain, googlelek dituen aplikazio
desberdinak ezagutu ditugu, besteak beste, alertak academic.
2014-11-19
Gaurko saioan ariketa ugari egin ditugu. Hasteko,
identitate digitala zer den ikusi dugu. Horretarako, egin dugun lehenengo gauza
ondorengo galderei erantzutea izan da:
- Zerrendatu
erabiltzen dituzun aparailu elektronikoak (mugikorra, portalila, mahai gaineko
ordenagailua, ebook)
Nire eguneroko bizitzan
hainbat aparatu elektroniko erabiltzen ditut: mugikorra, portatila, ebooka.
Tableta badaukat baina oso gutxitan erabiltzen dut.
Nire eguneroko bizitzan
hainbat aparatu elektroniko erabiltzen ditut: mugikorra, portatila, ebooka.
Tableta badaukat baina oso gutxitan erabiltzen dut.
- Zer erabiltzen duzu
Internetera sartzeko? Telefono mugikorra, portatila...
Internetera sartzeko
mugikorra eta portatila erabiltzen ditut.
Internetera sartzeko
mugikorra eta portatila erabiltzen ditut.
- Zer egiten duzu Interneten? (Informazioa bilatu, lanak, eposta, erosketak, sare sozialak, argazkiak eta
irudiak ...)
Internet, sare
sozialetan sartzeko, informazioa bilatzeko, egunkaria ikusteko, eposta
kontsultatzeko, taldeko lanak egiteko (drive, egela…)eta noizbait erosketak
egiteko erabiltzen dut.
Internet, sare
sozialetan sartzeko, informazioa bilatzeko, egunkaria ikusteko, eposta
kontsultatzeko, taldeko lanak egiteko (drive, egela…)eta noizbait erosketak
egiteko erabiltzen dut.
- Zenbat denbora ematen duzu
egunean?
Ez zait interneten
denbora asko egotea gustatzen baina klaseko gauzak egiteko, halabeharrez
egunero ordu bat edo bi eman behar ditut.
Ez zait interneten
denbora asko egotea gustatzen baina klaseko gauzak egiteko, halabeharrez
egunero ordu bat edo bi eman behar ditut.
- Zein aplikazio erabiltzen
duzu?
Facebook, Whatsapp,
Instagram, Youtube, Drive, Blog…
Guztion erantzunak partekatu ostean, adituen
taldetan bildu gara bideo batzuk ikusteko. Ondoren, gure ohiko taldetara
bueltatu gara bakoitzak ikusitakoa komentatzeko. Interneten gabiltzanean,
askotan ez gara kontziente izaten geure burua zein ikusgai dagoen. Pantaila
baten aurrean gaude eta ez gara konturatzen idatzitako guztia edornork ikusi
dezakeela. Gainera, sarean egiten ditugun mugimenduen arabera edo ipinitako
argazki edo iruzkinen arabera, identite bat sortzen gaude, identitate digitala,
alegia.
Taldean, ondorengo hausnarketa bat egin dugu:
Ikusi
ditugun bideoak eta gure esperientzia kontuan hartuz, sare sozialak eta
orokorrean hauek duten arriskuaz konturatu gara. Bertan, argazkiak jartzen
ditugunean pentsatzen dugu soilik gure lagun minek ikusiko dituztela. Baina oso
erratuta gaude, konturatu gabe pentsatzen dugun baino informazio gehiago
eskaintzen dugulako.
Identitate
digitala 3 puntu nagusi ditu. Bata parte pertsonala izango litzateke. Parte hau
guk kontzienteki argitaratzen ditugun gauzak dira, hau da, gure izen-abizena,
bizitokia, adina… Bestalde, bi parte sozial daude. Lehenengo parte sozialean,
guk besteekin konpartitzen ditugun gauzak izango lirateke eta azkenik, bigarren
parte sozialean, guk igotzen ditugun gauzak besteengan duen eragina eta hauek
horrekin egin ahal duten gauzak dira.
Sarean
idazten dugunean, gure identitate digitala sortzen gaude. Ez diogu pantaila
bateri soilik idazten, pantailaren beste aldean milaka pertsona daudelako.
Horrez gain, igotako informazio guztia hodeian denbora luze batean geratzen da
eta honek etorkizunean arazoak ekarri ditzake. Lan postu bat bilatzerako
momentuan, gure perfila kontsultatu dezakete eta aurkitutakoaren arabera
aurreiritzi bat sortu, batzuetan kaltetu ahal gaituen aurreiritzia.
Gaur
egundo gizartean, IKTak erabiltzera behartuta gaude, baita irakaskuntza (Haur
eta Lehen Hezkuntzan…) arloan ere. Baina, ez gara kontziente hauen
erabileraz. Hori dela eta, irakaskuntzan
umeak txikitatik sareak orokorrean modu arduratsu batean erabiltzen ikastea
lortu behar dugu. Gure inguruan aplikazio asko daude, halabeharrez erabili
behar ditugunak eta hauek erabiltzen irakasten gaituen inork ez badago, arazoak
eduki ditzakegu.
Momentu
batez identitate digitalaren gaia alde batera utzi eta blog-a lantzen jarraitu
dugu. Gaur erlojua, egutegia, Creative Commons (bloga erabiltzeko baimena),
Feed-a (beste orri batean publikatzen diren berriak geure blogean zuzenean
ateratzeko), izenburuan argazki bat ipini… egin dugu.
Amaitzeko, blog-ak irakaskuntzan duten
erabilera didaktikoari buruz hitz egin dugu. Kasu honetan, talde bakoitzak
klase aurrean egiteko aurkezpen bat prestatu behar izan du. Irakasleak,
aurkezpenak prestatzeko programa desberdinak erakutsi dizkigu, hala nola,
Popplet. Hala ere, gure taldeak, eta gainontzeko guztiek, betiko Power Point- a
erabiltzea erabaki dugu.
Azken minutuak, taldeko Site-ean sartzeko
erabili ditugu. Hurrengo egunean, site-a sakonago lantzen hasiko gara.
2014/11/26
Gaurko klasean, IKTak hezkuntzan gaiaren inguruan
aritu gara. Gaur egun, ezagutza nola eraikitzen den modua aldatu egin da. Gure
eskoletan IKTak ezartzen ari dira, eta
horrek, metodologian aldaketa bat dakar. Guk aurkituko dugun eskola, ezagutzen
genuenarekin alderatuz, zeharo desberdina izango da eta horretaz kontziente
izan behar dugu. Oinarrizko gaitasunak
irakatsi behar ditugu, praktikoak direnak. Ikasten ikastea. Beraz, hau guztia,
irakasleek bere rola aldatzea eta gaitasun berriak lantzea suposatzen du.
IKTak hezkuntzan txertatu nahi ditugunean, lortu
nahi ditugun helburuak argi eduki behar ditugu, izan ere, helburu horien
arabera ezarriko ditugu irizpideak. Horretarako, baliabideen ezaugarriak
aztertzea garrantzitsua da, egokiak diren ikusteko. Erabiltzen ditugun tresnak
metodologiarekin bat etorri behar dira, funtzio anitz baitituzte.
Esan bezaka, IKTak lantzeko, metodologia egokia
erabili behar da, planteamendu berritzaileekin. Ezin dugu gelan puntako
teknologia eduki eta liburu baten aurrean egongo bagina bezala irakatsi. Hezkuntza
abiapuntua izanda, teknologiak integratzeko proiektua egingo dugu
Hala ere, IKTek berez, ez dute berrikuntza
bultzatzen, berrikuntzak hausnarketa eta planifikazio prozesu bat eskatzen
duelako. Edonolako berrikuntza, ez badugu hobetzeko helburuarekin egiten, ez da
ona izango.
Laburbilduz, IKTak gizarteko arlo guztientan daude
eta hezkuntzan sartzea beharrezkoa da. Izan ere, baliagarriak dira ikasteko
bide eta ikasteko arloa bezala ere. Baina
argi izan behar dugu, teknologia berriak eskolan ezartzea ez duela ezertarako
balio, metodologia aldatzen ez bada.
2014/12/03
Lauhilekoa amaitzear dago. Gaur azken-aurreko
klasea da eta oraindik lan asko falta zaigu gure proiektua amaitzeko.
Etxean, gure proiekturako baliogarriak diren web
orriak bilatu eta delicious-en eskegi behar izan ditugu. Link guzti horietatik,
bat hautatu eta gidan agertzen den taula batekin, web orriaren ezaugarriak
aztertu ditugu.
Gaur, taldekide guztiek hautatutako web orriak azaldu
eta begiratu ostean, haietako bat aukeratu behar izan dugu klase aurrean
aurkezteko. IKTak hezkuntzan informazio gehien erakusten duena aukeratu dugu
eta momentu batean, aurkezpena prestatu eta klase aurrean azaldu dugu.
Ondoren, egoera berdefinitu behar izan dugu eta
proiektuarekin jotake aritu gara, oraindik proiektua bideratzeko falta zitzaigun
informazioa osatzen.
Hurrengo egunean aurkezpena egin behar dugu eta
irakasleak denbora emango digu falta zaiguna amaitzeko.
2014/12/10
IKT-ren azkeneko klasea da gaurkoa. Denboraz nahiko larri genbiltzanez,
eginbeharrak banatu ditugu, eta batzuek aurkezpena prestatzen zuten bitartean,
beste batzuek site-a egiten zuten edo lan idatziarekin jarraitzen zuten.
Oraingoan, aurkezpena egiteko guretzat berria zen programa egitea erabaki dugu,
Glogster.
Proiektua amaitu dugunean, talde
guztiek aurkezpena egin dugu. Oso proiektu interesgarriak aurkeztu dira. Guk
aurkeztutakoa ere, proiektu polita eta bideragarria dela uste dut, hala ere, hain
denbora gutxian egin behar izan dugunez, hobetzeko alderdi asko daudela esango
nuke.
Ondoren, gure site-aren link-a uzten
dizuet kontsultatu nahi izatekotan, hemendik bertatik egin ahal izateko.
Facebook, Whatsapp,
Instagram, Youtube, Drive, Blog…
Guztion erantzunak partekatu ostean, adituen
taldetan bildu gara bideo batzuk ikusteko. Ondoren, gure ohiko taldetara
bueltatu gara bakoitzak ikusitakoa komentatzeko. Interneten gabiltzanean,
askotan ez gara kontziente izaten geure burua zein ikusgai dagoen. Pantaila
baten aurrean gaude eta ez gara konturatzen idatzitako guztia edornork ikusi
dezakeela. Gainera, sarean egiten ditugun mugimenduen arabera edo ipinitako
argazki edo iruzkinen arabera, identite bat sortzen gaude, identitate digitala,
alegia.
Taldean, ondorengo hausnarketa bat egin dugu:
Ikusi
ditugun bideoak eta gure esperientzia kontuan hartuz, sare sozialak eta
orokorrean hauek duten arriskuaz konturatu gara. Bertan, argazkiak jartzen
ditugunean pentsatzen dugu soilik gure lagun minek ikusiko dituztela. Baina oso
erratuta gaude, konturatu gabe pentsatzen dugun baino informazio gehiago
eskaintzen dugulako.
Identitate
digitala 3 puntu nagusi ditu. Bata parte pertsonala izango litzateke. Parte hau
guk kontzienteki argitaratzen ditugun gauzak dira, hau da, gure izen-abizena,
bizitokia, adina… Bestalde, bi parte sozial daude. Lehenengo parte sozialean,
guk besteekin konpartitzen ditugun gauzak izango lirateke eta azkenik, bigarren
parte sozialean, guk igotzen ditugun gauzak besteengan duen eragina eta hauek
horrekin egin ahal duten gauzak dira.
Sarean
idazten dugunean, gure identitate digitala sortzen gaude. Ez diogu pantaila
bateri soilik idazten, pantailaren beste aldean milaka pertsona daudelako.
Horrez gain, igotako informazio guztia hodeian denbora luze batean geratzen da
eta honek etorkizunean arazoak ekarri ditzake. Lan postu bat bilatzerako
momentuan, gure perfila kontsultatu dezakete eta aurkitutakoaren arabera
aurreiritzi bat sortu, batzuetan kaltetu ahal gaituen aurreiritzia.
Gaur
egundo gizartean, IKTak erabiltzera behartuta gaude, baita irakaskuntza (Haur
eta Lehen Hezkuntzan…) arloan ere. Baina, ez gara kontziente hauen
erabileraz. Hori dela eta, irakaskuntzan
umeak txikitatik sareak orokorrean modu arduratsu batean erabiltzen ikastea
lortu behar dugu. Gure inguruan aplikazio asko daude, halabeharrez erabili
behar ditugunak eta hauek erabiltzen irakasten gaituen inork ez badago, arazoak
eduki ditzakegu.
Momentu
batez identitate digitalaren gaia alde batera utzi eta blog-a lantzen jarraitu
dugu. Gaur erlojua, egutegia, Creative Commons (bloga erabiltzeko baimena),
Feed-a (beste orri batean publikatzen diren berriak geure blogean zuzenean
ateratzeko), izenburuan argazki bat ipini… egin dugu.
Amaitzeko, blog-ak irakaskuntzan duten
erabilera didaktikoari buruz hitz egin dugu. Kasu honetan, talde bakoitzak
klase aurrean egiteko aurkezpen bat prestatu behar izan du. Irakasleak,
aurkezpenak prestatzeko programa desberdinak erakutsi dizkigu, hala nola,
Popplet. Hala ere, gure taldeak, eta gainontzeko guztiek, betiko Power Point- a
erabiltzea erabaki dugu.
Azken minutuak, taldeko Site-ean sartzeko
erabili ditugu. Hurrengo egunean, site-a sakonago lantzen hasiko gara.
2014/11/26
Gaurko klasean, IKTak hezkuntzan gaiaren inguruan
aritu gara. Gaur egun, ezagutza nola eraikitzen den modua aldatu egin da. Gure
eskoletan IKTak ezartzen ari dira, eta
horrek, metodologian aldaketa bat dakar. Guk aurkituko dugun eskola, ezagutzen
genuenarekin alderatuz, zeharo desberdina izango da eta horretaz kontziente
izan behar dugu. Oinarrizko gaitasunak
irakatsi behar ditugu, praktikoak direnak. Ikasten ikastea. Beraz, hau guztia,
irakasleek bere rola aldatzea eta gaitasun berriak lantzea suposatzen du.
IKTak hezkuntzan txertatu nahi ditugunean, lortu
nahi ditugun helburuak argi eduki behar ditugu, izan ere, helburu horien
arabera ezarriko ditugu irizpideak. Horretarako, baliabideen ezaugarriak
aztertzea garrantzitsua da, egokiak diren ikusteko. Erabiltzen ditugun tresnak
metodologiarekin bat etorri behar dira, funtzio anitz baitituzte.
Esan bezaka, IKTak lantzeko, metodologia egokia
erabili behar da, planteamendu berritzaileekin. Ezin dugu gelan puntako
teknologia eduki eta liburu baten aurrean egongo bagina bezala irakatsi. Hezkuntza
abiapuntua izanda, teknologiak integratzeko proiektua egingo dugu
Hala ere, IKTek berez, ez dute berrikuntza
bultzatzen, berrikuntzak hausnarketa eta planifikazio prozesu bat eskatzen
duelako. Edonolako berrikuntza, ez badugu hobetzeko helburuarekin egiten, ez da
ona izango.
Laburbilduz, IKTak gizarteko arlo guztientan daude
eta hezkuntzan sartzea beharrezkoa da. Izan ere, baliagarriak dira ikasteko
bide eta ikasteko arloa bezala ere. Baina
argi izan behar dugu, teknologia berriak eskolan ezartzea ez duela ezertarako
balio, metodologia aldatzen ez bada.
2014/12/03
Lauhilekoa amaitzear dago. Gaur azken-aurreko
klasea da eta oraindik lan asko falta zaigu gure proiektua amaitzeko.
Etxean, gure proiekturako baliogarriak diren web
orriak bilatu eta delicious-en eskegi behar izan ditugu. Link guzti horietatik,
bat hautatu eta gidan agertzen den taula batekin, web orriaren ezaugarriak
aztertu ditugu.
Gaur, taldekide guztiek hautatutako web orriak azaldu
eta begiratu ostean, haietako bat aukeratu behar izan dugu klase aurrean
aurkezteko. IKTak hezkuntzan informazio gehien erakusten duena aukeratu dugu
eta momentu batean, aurkezpena prestatu eta klase aurrean azaldu dugu.
Ondoren, egoera berdefinitu behar izan dugu eta
proiektuarekin jotake aritu gara, oraindik proiektua bideratzeko falta zitzaigun
informazioa osatzen.
Hurrengo egunean aurkezpena egin behar dugu eta
irakasleak denbora emango digu falta zaiguna amaitzeko.
2014/12/10
IKT-ren azkeneko klasea da gaurkoa. Denboraz nahiko larri genbiltzanez,
eginbeharrak banatu ditugu, eta batzuek aurkezpena prestatzen zuten bitartean,
beste batzuek site-a egiten zuten edo lan idatziarekin jarraitzen zuten.
Oraingoan, aurkezpena egiteko guretzat berria zen programa egitea erabaki dugu,
Glogster.
Proiektua amaitu dugunean, talde
guztiek aurkezpena egin dugu. Oso proiektu interesgarriak aurkeztu dira. Guk
aurkeztutakoa ere, proiektu polita eta bideragarria dela uste dut, hala ere, hain
denbora gutxian egin behar izan dugunez, hobetzeko alderdi asko daudela esango
nuke.
Ondoren, gure site-aren link-a uzten
dizuet kontsultatu nahi izatekotan, hemendik bertatik egin ahal izateko.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina