Irudiak haur ipuinetan... beti existitu egin dira? Gauza guztiak bezala, hori egitea bururatzen zaion lehenengo pertsona eta lehenengo une bat dago. Ipuinetan irudiak erabiltzearen ideia Jan Amos Comenius (1592-1670) filosofo eta teologoak izan zuen. Haurren ikaskuntzan zeuden zailatasunak eta arazoak ikusita, 1658. urtean idatzitako "Orbis Pictus " liburuan, lehenbiziz irakasten zituen objektuen irudiak ipini zituen.
Momentu horretatik, gauzak asko aldatu dira. Lehen, testua garrantzia zuen eta irudia laguntzeko erabiltzen zen. Orain, ordea, irudiak indarra hartu du eta askotan irudi egokiak eta adierazgarriak badira ez dugu testuaren beharrik istorioa ulertzeko. Irudiak berak, istorioa kontatzen du. Gainera badakigu, haurrentzat, ikusten dena, idatzita dagoena baino askoz erakargarriagoa dela, horregatik, irudiak komunikazio bide garrantzitsua bihurtu dira, batez ere, lehenengo ikasturteetan. Umearen arreta bereganatzeaz gain, ipuinaren mamia ulertzen eta jarraitzen laguntzen dute.
Hala ere, ezinbestekoa da irudia eta testuaren artean oreka bat mantentzea. Hau lortzeko honako ezaugarri hauek bete behar dira:
- Umearentzako motibagarria izan behar da.
- Umearen irudimenaren estimulatzailea izango da.
- Koloretsuak eta deigarriak izango dira.
- Hitzez azaldu ezin diren kontzeptuak azaltzen lagundu behar digu.
- Umearen adinerako egokiak izango dira.
http://cuentoalavista.com/wp-content/uploads/2014/05/oton-CC-83o_cuentoalavista.jpg
http://cuentoalavista.com/2014/05/tres-cuentos-para-este-tiempo-loco.html
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina